100 Thoughts While Re-Watching The Pilot Episode Of "Grey's Anatomy"

Because I'm procrastinating finals, and because I love this show so much, I decided to re-watch the first episode of the series and got some *serious* Grey's Anatomy nostalgia. So, I decided to write down any possible thought that came while watching the episode. So, here we go. Season 1, Episode 1: "A Hard Day's Night"

Thoughts While Re-Watching The Pilot Episode of Grey’s Anatomy

  1. They look so young.
  2. DEREK OMG HOW IVE MISSED YOU
  3. Forgot Mer moved from Boston
  4. First mention of Ellis Grey and Mer isn’t even clothed.
  5. She doesn’t know Derek’s name hahahah
  6. This show always has the best soundtrack
  7. WEBBER’S WELCOMING SPEECH
  8. “The seven years you spend here as a surgical resident will be the best and worst years of your life.”
  9. “8 of you will switch to an easier specialty, 5 of you will crack under the pressure, 2 of you will be asked to leave. This is your starting line. This is your arena. How well you play, that’s up to you.”
  10. THEY’RE ALL SO YOUNG
  11. What happened to these other interns?
  12. Ah, Bethany Whisper.
  13. AW BAILEY THE NAZI
  14. 007. Stop.
  15. We all need a George O’Malley.
  16. Karev, O’Malley, Grey, Yang, Stevens
  17. MIRANDA. BAILEY.
  18. 48 hour shifts. Ouch.
  19. On call rooms, ah, the memories.
  20. Mer always showing Bailey up
  21. Helicopter transported patient, never good.
  22. Katie Brice. Geez.
  23. This girl is from the Bratz movie, I forgot.
  24. DR. BURKE. Bleck.
  25. Hahahaah Bailey put Izzie on rectal exams
  26. It’s funny to see someone that actually intimidates Cristina
  27. “You’re lost.” “I’m not lost.”
  28. AH RECTAL EXAMS, LOOK AWAYYYY
  29. Oh, George.
  30. FORGOT HOW ANNOYING KATIE IS UGH
  31. THE Ellis Grey.
  32. Ugh, that dang carousel.
  33. George gets the surgery and if looks could kill, Cristina would be charged with murder.
  34. “Terrorize one, and the rest fall in line.” Interesting, Dr. Burke.
  35. AH, THE MOMENT OF REALIZATION.
  36. DR. SHEPHERD.
  37. Ever so charming, Derek.
  38. “Stop looking at me like that.” “Like, what?” “Like you’ve seen me naked.”
  39. Girl in a bar. Sigh.
  40. 007. Licensed to kill.
  41. That a girl, Mer. Don’t let anyone mess with my George.
  42. Gallery scenes are always interesting.
  43. APPENDIX IS OUT. YOU GO GEORGE.
  44. DON’T CHOKE, IT’S JUST AN API.
  45. It’s his first day, Burke. Give him a break.
  46. Why were there not more basement scenes in later episodes?
  47. 911 for Katie Brice. Sike.
  48. “Should have went into Geriatrics. No one cares if you kill an old person.” AH. GEORGE.
  49. Katie Brice literally grinds my gears.
  50. Having watched all the episodes, it feels weird starting over.
  51. Cocky nurses. This should have happened more often.
  52. Nice bedside manner, Bailey.
  53. Karev is such a jerk. But he’s one of my favorite people now. Funny.
  54. Unnamed intern that thinks Mer is hot. WHERE DID HE GO???
  55. Mer don’t you choke, too.
  56. Code Blue on her first day. Geez.
  57. Sinus Rhythm. Glorious.
  58. Gross. I forgot Mer pukes.
  59. IF DEREK DOESN’T KNOW, HE DOESN’T KNOW
  60. GEORGIE YOU NEVER EVER PROMISE A PATIENT A GOOD OUTCOME
  61. I love Cristina Yang so much.
  62. Shepherd asks the interns for help. Aw.
  63. Karev. Stop being a weenie.
  64. “What do you have against Shepherd?” CRISTINA IF YOU ONLY KNEW.
  65. Jk, Mer told you.
  66. Rhythmic Gymnastics. Haha.
  67. YAS THE TWISTED SISTERS FOUND THE ANUREISM
  68. Again, this show’s soundtrack is amazing.
  69. Three worst words ever. Time of Death.
  70. In that moment, George knew he’d messed up.
  71. TOLD YOU. YOU NEVER PROMISE.
  72. “The only person who can make that promise is GOD. And I haven’t seen Him holding a scalpel lately.” Yikes.
  73. “You wanna be a shark, be a shark.” DANG CRISTINA.
  74. Poor Gloria.
  75. Poor George.
  76. POOR EVERYONE.
  77. Derek should really become a barber.
  78. Man, these interns really can sit anywhere. How is a window sill comfy?
  79. George the Postal Worker. I can see it.
  80. Ellis told Mer she’d never make it as a surgeon. Boy was she wrong.
  81. “We’re going to survive this, right?
  82. Common causes of post op fever: Wind, water, wound, walking drugs.
  83. BOOM. KILLED HIM.
  84. It’s always the 4th “W”.
  85. Awww, look at baby Mer all scrubbed in.
  86. “It’s a beautiful day to save lives.” DEREK.
  87. That last one really got me. Whoo.
  88. Mer’s voiceovers are always the best part of the episode.
  89. Mer has been non-stop for 48 hours. HOW IS HER HAIR PERFECT??
  90. Cristina is wearing Dansko’s. AH.
  91. “You look like crap.” Cristina is so warm inside. I love it.
  92. The looks Mer and Derek give each other. Swoon.
  93. “That was such a high.”
  94. DEREK SHEPHERD YOU ARE TOO MUCH.
  95. “I’ll see you around.” STOP IT YOU’RE KILLING ME.
  96. Seeing the gang all together.
  97. How I love that Dartmouth shirt.
  98. So many memories in that house.
  99. Mer and Ellis moments make me wanna cry.
  100. Oh, the end credits already??

If you haven't watched this amazing show yet, check it out right now! It's so amazing...if you couldn't tell, I kinda sorta love it. 

Happy watching, Collegiettes!